GAMEKAPOCS CIKK
Hallottam már mendemondákat arról, hogy a Smash Court sorozat sokkal jobb, mint az alapknek számító Virtua, de nem nagyon foglalkoztam vele, mert én amolyan hséges típus vagyok. De pár héttel ezeltt meglátogatott Myko atyánk és a kezembe nyomott pár PSP-s játékot (a Traffic Kommunikációs Ügynökség támogatásának köszönheten) és köztük volt ez az UMD is. Eleinte nem volt nagyon kedvem berakni a PSP-be, de miután mégis megtettem, a látvány és az élmény, ami fogadott hihetetlen volt. Én még életemben nem láttam ennyire profin összerakott PSP-s játékot, ami ilyen magas színvonalon el lett volna készítve, ilyen fantasztikus játékélményt tudott volna nyújtani, és ráadásul ilyen szép a grafikája. Rögtön rá is kattantam a cuccra, és hetekig ne voltam képes abbahagyni, még a munkahelyemen is (sunyiban), st még a budiban is folyton csak ezzel nyomultam. Szóval, mint azt gondolom már érzitek, meglehetsen jól sikerült a gamma!
A kezdetek Mint minden hasonlóan profi programban, itt is azzal kezdjük a karrierünket, hogy készítünk magunknak egy karaktert. Adnunk kell neki egy nevet, majd pedig kiválaszthatjuk, hogy melyik országhoz tartozzon, érdekes módon dics hazai zászlónkat is meg fogjuk találni, aminek azért eléggé tud örülni a szerencsétlen magyar. Ki tudjuk választani, hogy nt vagy férfit akarunk (ki-ki a maga ízlése szerint), majd hogy milyen magas legyen, mekkora legyen a súlya. Ezek után jön a perszonalizálás, ruhát, hajat, ütt és férfiak esetében pedig bajuszt és szakállat is tudunk választani sportolónknak, természetesen ezen felül a színeket is mi döntjük el. Ha ezzel megvagyunk, akkor már csak a legnehezebb kérdés van hátra, mégpedig a képzettségi pontok elosztása. Na ezt jól meg kell gondolni!
Képzettségek Ez a rész is, mint mindegyik, maximálisan ki van dolgozva. Rendkívül fontos lesz a késbbi karrierünk során, hogyan osszuk be azokat a pontokat, amiket egy-egy meccs vagy gyakorló pálya megnyerése után kapni fogunk. A fejlesztés két fontosabb részre van osztva, vannak a paraméterek és maguk a képzettségek. A paraméterek oszlopban láthatjuk a különböz játékstílusokon belüli fejlettségünket (számban kifejezve), mint például: erjáték, fonák, szerválás, lábmunka stb. Ezeket olyan magas szintre kell feltornászni, hogy a kívánt technikán belüli képzettségeket meg tudjuk venni. Jobb oldalt összesen 50 db képzettséget fogunk találni, amik akkor lesznek megvásárolhatóak, ha az adott képzettséghez megvettük a szükséges fejlettség paraméter szintet. Ez így elsre zagyvának tnhet, de játék közben nagyon egyszer és érthet az egész rendszer.

A fontos igazából az, hogy ki kell találnunk, hogy milyen paraméterekkel rendelkez stílus az, ami közel áll hozzánk, mert minden egyes képzettséget nem lehet megvenni egy játék során. Ennek a legfbb oka az, hogy olyan 60-70-es szint után már nagyon lassan fejldünk, és minden egyes szintlépés csak egy képzettségpontot ér. Ráadásul minél magasabb szinten vagyunk, annál nehezebben lépünk a következre. Pontosan úgy, mint egy szerepjátékban. Ha megfogadtok egy jó tanácsot, akkor els lépésben az alapütések képzettségeit vegyétek meg, mint topspin, slice, flat, drop és lob. Ha ezek mind megvannak és mindegyikbl megvettük a master képzettséget is, akkor érezheten sokkal jobban fog játszani a karakterünk. Ezek után már jöhetnek a különböz speckók, mint a nagyobb üttávolság, gyorsabban futás, stamina csík stb.
Általános infók Mint ahogyan a VT-ben, itt is négy fajta ütéssel fogunk rendelkezni, azzal a különbséggel, hogy itt tényleg nagy jelentsége van annak, hogy melyiket használjuk, mert míg a VT egy arcade játék ez sokkal inkább egy szimulátor. Már maga a szerválás is olyan profin ki van dolgozva, hogy arról is órákat lehetne mesélni. Karrierünk elején sajnos még egyik ütés típusban sem jeleskedünk túlságosan, rengetegszer kiütjük majd a labdát a pályáról, sokszor le fog pattanni a labda az ütnkrl, futni is lassabban fogunk. Szóval a kezdetek sosem könnyek. Apropó futás, mint azt korábban írtam, semmi sem bizonyítja jobban a progi szimulátor mivoltát, mint hogy a futásra is külön gomb van. Nem rohangálunk folyamatosan fel-alá, mint a VT-ben, itt a futásnak külön funkciója van, és nem szabad folyamatosan használni, mert egyrészt könnyen elcsúszhatunk tle, másrészt meg sokkal gyorsabban fogy tle a staminánk, vagyis az állóképességünk. Igen-igen sajnos, vagy szerencsére ilyenünk is van. Az állóképességünket is tudjuk fejleszteni a képzettségekkel, de a legegyszerbb megoldás, ha pihenünk egy picit egy-egy bajnokság eltt. Sajnos erre is nagyon oda kell figyelni, mert ha alacsony a mutatónk, akkor sokkal pontatlanabbul játszunk, és a labdákat is nehezebben érjük el.

A gamma tele van mindenféle opciókkal, játszhatunk egy gyors meccset, vagy akár egy arcade játékot, vagy bajnokságot. Természetesen ad-hoc mode-ban is tolhatjuk, ami a legnagyobb móka, és game share opcióval is találkozni fogunk. Sajnos netes játékot nem raktak bele, ami valljuk be eléggé nagy hiba volt. Ami viszont sosem hiányozhat, itt is lesznek mini-game-k, amik tökéletesen megfelelek lesznek egy-egy nehezebb bajnoksági meccs utáni feszültség levezetésre. Ezek is nagyon jól ki lettek találva, nekem a kedvencem a Pac-Man-es tenisz, ami egy az egyben olyan, mint a klasszikus Pac-Man, azzal a különbséggel, hogy itt teniszeznünk kell közben. Az egyetlen negatívuma a proginak talán csak az, hogy a gyakorló pályák nem lettek túlságosan élvezetesek és ötletesek. Nincs is bellük olyan sok, ami azért eléggé dühít tud lenni, fleg egy olyan játéknál, mint ami ennyire profin össze lett rakva.

Az az igazság, hogy még oldalakon keresztül tudnék regélni errl a fantasztikus kis játékról, de nem akarlak tovább untatni benneteket. Nem szaporítom tovább a szót, rövid leszek: KÖTELEZ VÉTEL! Ezt egyszeren látni kell...